Zahoďte obavy. Nesoudím vás.

Máte strach, co si o vás pomyslím? Jestli už jsem viděla větší bordel? A budu k vám chtít přijít znova? Dříve než si mě zavoláte a pustíme se do společného úklidu – konzultace  Radost z pořádku, přečtěte si o největších obavách klientek a jak se k nim stavím já. Tenhle článek je pro nás, ženy.

Je to vůbec normální?

Jako první vás může napadnout myšlenka, zda je to vůbec „normální“, nechat si pomoct s vytříděním věcí a zorganizováním prostoru?  Jako žena přece musíte zvládnout domácnost levou zadní, no ne?   A k tomu ještě práci na plný úvazek, nakupování, vaření zdravých jídel, žehlení, úklid, cvičení třikrát týdně, koníčky vás i vašich dětí … myslím, že dál už pokračovat nemusím.

Napadá mě jen další otázka, kde jsme to vzaly, že musíme zvládnout všechno samy?

A tak doufám, že stejně jako se stává běžnější, nechat si pomoci s klasickým úklidem a nestydět se za to, že k nám domů chodí paní uklízečka, stane se běžné i to, nechat si pomoci s vytříděním a zorganizováním věcí.

Konzultaci „Radost z pořádku“ berte jako čas pro sebe

Ať to zní možná jakkoliv divně, protože přeci budeme jen přebírat věci. Vybírat ty, které vám dělají radost a zbavovat se těch ostatních a vymýšlet nový systém pro uložení. Je to jen zdání. Protože s každou věcí, kterou doma máte se pojí nějaká minulost, vzpomínky, možná i obavy z budoucnosti. A každá jednotlivá věc vám projde rukama. Procítíte si, zda vám dělá radost. Na povrch se tak můžou vynořit různé emoce a vy si tak můžete srovnat nejen spousty věcí venku, ale i uvnitř sebe. Na to v běžném, rozuměj rychlém, tempu domácnosti není čas.

Proto doporučuji, vyhraďte si na společnou konzultaci dostatek času, ideálně jen vy a já. Bez dětí a bez manžela. Neříkám, že to s nimi není možné. Ale …

Když jste o samotě, uslyšíte daleko pravděpodobněji odpovědi uvnitř sebe.

Já jsem tam v tu chvíli pro vás jako podpora. Nebudu vám „kecat“ do toho, že třeba zrovna tuhle sošku od tetičky Soni si přece musíte nechat, protože tisíc a jeden důvod 🙂

Co připravit a mám něco předtím uklidit?

Ptají se často ženy, než k nim přijdu na první společnou konzultaci. Nedělejte nic, říkám vždy. Váš domov potřebuji vidět tak, jak v něm běžně fungujete. Nepřendávejte věci z místa na místo, jen proto, aby to vypadalo lépe. Nevyndavejte nic ani ze skříní nebo šuplíků. Je to jako byste vytírala předtím, než k vám přijde uklízečka. 

Kolik času nám to zabere?

Jedna konzultace trvá přibližně čtyři až pět hodin. Postupujeme podle kategorií KonMari (tzn. nejdříve oblečení, pak knihy, papíry, komono a nakonec sentimentální předměty). Počet konzultací závisí na mnoha faktorech jako je rozsah dané kategorie, velikost domácnosti a v neposlední řadě i časové možnosti. Celkový úklid domácnosti může trvat až šest měsíců.

Před & potom – Šuplík s kategorií Komono

Viděla jste už větší bordel?

Vsadím se s vámi, že až k vám přijdu domů, zeptáte se mě na to taky? Nepřesvědčuji vás, že znám ještě většího bordeláře.  V tu chvíli jsem tam pro vás, abych vám pomohla docílit životního stylu, který si přejete a to skrze úklid vašich osobních věcí. Nesoudím vás a chci vám pomoci udělat prostor pro nové. Práce organizátorky mě baví a s každou navštívenou domácností se tak mohu pustit do nové výzvy. Vážím si toho, že jste mi daly důvěru a můžeme se tak pustit do práce. Nebojte se říct si o pomoc.

A jestli jste ještě nečetly e-book Jak začít s debordelizací, stáhněte si ho zdarma tady >> 

Jana

Jana Böhmová
Mou vášní je pořádek. Pomocí metody KonMari podporuji klienty k dosažení jejich vysněného životního stylu. Pomáhám jim zkrotit chaos v domácnosti, zbavit se nepotřebných věcí, nastavit pravidla organizace a tím získat více času, energie a radosti v životě.

Můj příběh si přečtěte zde >>

Pro všechny, kteří chtějí doma zkrotit chaos, jsem napsala e-book Jak začít s debordelizací - 6 prvních kroků k pořádku >>
Komentáře